"У житті всяке буває - то щури з'являються в найнесподіваніших місцях, та й стирчать з води прути арматури зараз вже не рідкість на наших водоймах. Пам'ятаю випадок, коли один з моїх знайомих рубав дрова для багаття. Тільки вибрав незвичайне місце - поруч з човном. Рубав собі, рубав. Трохи промазав, та й розрубав практично нову човен! "
Матеріал PVC, з якого виготовляється в даний час більшість надувних моторних човнів, вельми невибагливий в експлуатації і досить простий в ремонті.
Зберігати човни з PVC можна практично в будь-яких умовах при температурі від +70 до - 40 градусів Цельсія. Взимку - в теплому гаражі, або на холодному балконі, без будь-якої спеціальної підготовки на консервацію. Бажано тільки перед цим вимити і висушити судно. При розміщенні човна на зберігання необхідно брати до уваги, що матеріал PVC дуже «подобається» щурам. Тому човен у місцях потенційного проживання щурів або мишей краще не залишати.
Ще однією важливою умовою для зберігання човна в умовах негативних температур являють те, що сумку з упакованої в ній човном не можна постійно переміщати з місця на місце, та й взагалі краще її не чіпати.
Якщо таке сталося з Вами, а «під рукою» сервісного центру немає і бути не може, то не турбуйтеся - нічого страшного насправді не відбулося. Матеріал PVC добре піддається ремонту в польових умовах, навіть на воді. Хоча, безумовно, ремонт човна краще проводити в «гаражних» умовах, грунтовно і з запасом часу на те, щоб клей повністю висох.
Для повної полімеризації клею необхідно близько 3-х діб, хоча склеєної надувним човном можна користуватися вже через 24 години.
У тому випадку, якщо поріз стався на воді, то заклеїти його можна протягом години. Однак, наспіх виготовлена «латка», не прослужать довго і, тому після повернення додому - такий «ремонт» потрібно обов'язково переробити.
Для того, щоб ефективно впоратися з порізами, проколами та іншими ушкодженнями надувних елементів човна Вам потрібно:
Ремкомплект, який Ви отримали разом з човном при покупці.
Ножиці.
Валик, або металева пластина.
Фен (можна на час позичити у дружини).
Олівець.
Пензлик.
Розчинник "646".
У польових же умовах, Ви можете обійтися тільки одним ремкомплектом, ножем і запальничкою.
Усуваємо прокол (прожиг)
Справа звичайна. Гачком зачепилися за борт, випадково ткнули ножем в балон, випадково використовували борт човна як попільничку. Пошкодження, в даному випадку - невелике, від мікронів до 3-х сантиметрів, тому будемо діяти так:
Запчастини до катерів можна дешево купити тут: запчасти для катеров .
1. Виріжте латочку із смужки матеріалу потрібного кольору, що входить в ремкомплект. Латочка може бути будь-якої форми, але краще, якщо вона буде круглої або овальної. У польових умовах можна просто зрізати кути з прямокутною заготовки. Діаметр або максимальна довжина заплатки повинні бути на 3-5 см більше довжини порізу.
2. Акуратно розправте постраждалу ділянку балона на рівній поверхні. Якщо така відсутня, то підкладіть під місце порізу дошку або пайол човна.
3. Очистіть місце склейки від бруду і знежирте його 646 розчинником. Можна також використовувати ацетон, або на худий кінець, в польових умовах - спирт. Не раджу зачищати матеріал наждачним папером - цим можна тільки нашкодити.
4. Накладіть латку на поріз і обрисуйте місце склейки олівцем.
5. За допомогою пензлика рівномірно, тонким шаром нанесіть клей на обидві склеювані поверхні. Дайте клею висохнути.
6. Через 10 - 15 хвилин повторіть цю ж процедуру і, знову залиште клей висихати.
7. Після закінчення 5 хвилин можна починати власне саму склейку. П'ять хвилин - час умовне. Воно залежить від температури навколишнього середовища, часу зберігання клею, і навіть від вологості. Тому, для проведення цієї операції не варто користуватися секундоміром. Доторкніться до клею - він повинен підсохнути, але злегка прилипати.
8. Для «активізації» клею, ділянка склейки і латочку, потрібно нагріти. Для цього можна скористатися феном або запальничкою. Пам'ятайте, що місце склейки потрібно нагріти, а не запалити! Проводити цю операцію необхідно досить розторопно, щоб клей за цей час не висох.
9.Теперь склеюються поверхні необхідно накласти одна на іншу так, щоб під латкою не залишалися бульбашки повітря і гарненько прокатати твердим валиком. Якщо такого під рукою немає, то можна використовувати будь-які підручні засоби: рукоятка ножа, ручка від м'ясорубки і т.д.
10. Не згинаючи матеріал в місці склейки, акуратно складіть човен і залиште висихати мінімум на добу.
Рвані діри. Порізи з довжиною більш 5-ти см.
Ремонтуються аналогічно раніше описаним способом, з тією лише різницею, що в першому випадку нам було досить встановити латочку тільки з одного боку. При великих порізах необхідно встановлювати дві латки, як із зовнішнього, так і з внутрішньої сторони (зсередини).
|