Кейтерінг є галуззю громадського харчування, яка пов'язана з наданням послуг на віддалених точках. Вона включає всі організації та служби, які надають підрядні послуги з організації харчування приватних осіб і співробітників компаній в приміщеннях і на виїзному обслуговуванні.
На практиці поняття кейтеринг (англійське слово catering від дієслова cater означає поставляти провізію) має на увазі не тільки приготування і доставку їжі, але і сервіровку, обслуговування, оформлення і ряд подібних послуг.
Залежно від місця, способу надання послуг, а також їх вартості прийнято виділяти такі види кейтерінгу, як подієвий, харчування на транспорті (в тому числі бортове харчування або авіаційний кейтеринг), соціальне харчування (медичні, освітні, виправні установи, армії, корпоративне харчування .
Крім того, до видів кейтерингу відносяться приготування їжі в приміщенні або поза ним (ВРО - виїзне ресторанне обслуговування), VIP-кейтеринг, доставка в офіс, роздрібна реалізація готової кулінарної продукції, виїзний бар (кейтеринг напоїв та коктейлів).
Послуги кейтерингу замовляйте тут: кейтеринг киев.
Початок активного розвитку світового ринку кейтеринг-індустрії припадає на початок 20 століття в США. Це був період масштабного будівництва хмарочосів, тому потрібно організувати харчування численних робочих. У той же час досить швидко почала поширюватися дана ідея як ефективний спосіб забезпечення продовольством співробітників великих підприємств, а також офісних службовців європейських і американських бізнес-центрів. Це сприяло набагато більш ефективної організації трудового дня робітників.
Характерною рисою кейтерингу є сезонність. Залежно від пори року тематика і формат проведених заходів можуть змінюватися, причому багато в чому залежать ці критерії обумовлені святами, відзначаються в цей період, а також погодними умовами.
Перший активний сезон кейтерингу спостерігається в грудні, коли максимальна кількість замовлень припадає на другу половину місяця, і першу декаду січня. Пов'язано це зі святкуванням Різдва Христового і Нового року. Найбільш затребуваним форматом заходів даного сезону вважаються банкети і фуршети.
Другий сезон кейтерингу охоплює останній весняний місяць, літо (особливо червень), а також частково вересень. Переважають заходи, які пов'язані з весіллями, випускними, корпоративними святами, які проводяться на відкритому повітрі. Крім того, в цей час популярністю користуються заходи «тім-білдингу». В даному випадку найбільш поширений формат кейтерингових послуг-барбекю, пікнік і фуршет.
Останній пік кейтерингу характеризується бізнес-активністю і доводиться на другу половину лютого, а також такі місяці, як березень і квітень, вересень і жовтень. Як правило, послуги кейтерингових компаній широко затребувані на виставках, презентаціях, семінарах, бізнес-тренінгах та прес-конференціях. Коктейль, кава-брейк і буфет (фуршет) є основними форматами проведених заходів.
|