Якщо ви подивитеся на велопохід з практичної точки зору , то з'ясується , що перевезення велосипеда поїздом , суть найголовніша частина велопоходу . Не вірите ? Зараз доведемо : припустимо , ви поїхали в велопохід , скажімо до Криму на 10 днів , під час яких проїхали 700 кілометрів. Хороший результат! Але для того , щоб його досягти , ви проїхали на поїзді 4000 кілометрів з Петербурга і назад ! Ясно справу , 4000 більше, ніж 700 , звідси мораль: провезення велосипеда в поїзді є найважливіша частина велопоходу . Про те як перевезти велосипед в поїзді і піде мова в статті.
Самий часто використовуваний спосіб добрататься до місця проведення туристичного походу це звичайно ж поїзд. Потяги відрізняються один від одного. Поїзд може бути як нашим , так і з чужої країни . Особливості перевезення велосипедів також залежать від вагона : плацкарт , купе , СВ , загальний , сидячий або нестандартний . Найпростіше перевозити велосипед в плацкартному вагоні - на третю полицю спокійно поміщається чотири зачохлених велосипеда , у яких знято переднє колесо. Трохи складніше провозити велосипеди в сидячому вагоні , в яких відсутнє третя полиця , але зате у стінок вагона є багато великих ніш , куди легко ховається велосипед. Але ніш на всіх може не вистачити - в кращому випадку вдасться розмістити чотири велосипеда , тоді як у плацкартному вагоні на третьому полицях можна вмістити кілька десятків велосипедів. У сидячому вагоні місць немає просто фізично , хіба що кинути велосипеди прямо в проході , де вони будуть серйозно заважати народу . Але найгірше ситуація йде в купейних вагонах , так на вантажну полицю велосипед можна втиснути тільки повністю розібравши його . Але і в цьому випадку стирчать 4 велосипеда будуть заважати спати туристам на другій полиці . За допомогою еспандерів велосипеди можна надійно зафіксувати , але на розбирання велосипедів і їх кріплення йде дуже багато часу. Так що купе краще уникати.
Інколи в поїздах , які Кусіро за кордон , зустрічаються тримісні купе. Ці вагони розробляли явно не аматори велосипедного туризму , так як добре буде , якщо в такому купе вдасться розмістити хоча б один велосипед.
Перевезення велосипедів в нестандартних і загальних вагонах також має свої особливості . Загальний вагон представляє з себе звичайний плацкартний вагон , але в місткістю в півтори рази більше , ніж в плацкартному . Якщо поїзд на станції коштує всього кілька хвилин , то пробиратися разом з натовпом народу , вантажем і велосипедом в руках не найприємніша процедура. У загальних вагонах третього полки часто вже теж зайняті сплячими пасажирами. У цьому випадку розмістити велосипеди буде просто ніде. Єдине можна очікувати, що через кілька годин якась полку звільнитися , тому що в таких вагонах рідко їздять на далекі відстані.
Нестандартними вагонами часто комлект фірмові поїзди . Квитки в ці вагони не потрібно купувати ні в якому разі , так як там вантажні місця для велосипедів не передбачені.
Отже , намагайтеся купити квитки на плацкарт .
Згідно з інструкцією провідник має право не пропустити вас з велосипедом , що не упакованому в чохол. Тому вам обов'язково придеться зшити або купити спеціальний чохол для перевезення велосипеда. Для упаковки велосипеда в чохол його не потрібно повністю розбирати - достатньо тільки обкрутити переднє колесо і при бажанні ліву педаль. Далі велосипед розміщується відразу на двох третіх полицях впоперек. Якщо ви хочете розмістити велосипед на одній полиці , то в цьому випадку його доведеться надійно зафіксувати еспандером .
Правила провозу велосипеда велосипедів в українських поїздах трохи відрізняються від російських і беллорускіх .
У деяких поїздах існують багажні вагони , в які можна здати велосипед для перевезення . Але вам доведеться оплатити додатково за перевезення багажу , тоді як плацкартному вагоні ви їх можете везти абсолютно безкоштовно . І найголовніший момент - де гарантія , що велосипед не забудуть вивантажити на вашій станції , особливо якщо поїзд стоїть там всього кілька хвилин. І за цей час треба встигнути проконтролювати , щоб ваші велосипеди вивантажили !
За кордоном перевезення велосипедів поїздом не найпростіше завдання . Ви повинні врахувати наступні рекомендації з перевезення велосипедів поїздом за кордоном:
Купити квиток в спеціальний вагон , розрахований якраз на велосипедистів.
У звичайний поїзд вас не пустять з велосипедом.
Велосипед не можна брати з собою в купе , його потрібно здавати в багажний вагон.
Можливо це не всі правила - тому зараннее з'ясовуйте правила перевезення велосипедів імеено в тому поїзді , на який у вас куплені квитки , так як в різних поїздах можуть бути свої правила .