Четверг, 25.04.2024, 22:45
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Каталог статей | Регистрация | Вход
Меню сайта
Форма входа
Категории раздела
Здоровье [33]
здоров'я
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Ответы на вопросы / Відповіді на запитання
Главная » Статьи » Здоровье » Здоровье

Велосипедні походи і безпеку туристів: як не допустити травм

Травми у туристів зустрічаються з багатьох причин. Нерідко вони виникають в результаті надмірних навантажень , до яких людина недостатньо підготовлений , а також при неправильно організованому поході і поганому харчуванні в поході ... Розглянемо докладніше необхідні заходи безпеки в поході.

Погана організація і проведення туристичного походу.

Тактичні та організаційні промахи керівника походу є найбільш частою причиною травм. Ця теза об'єднує цілий комплекс причин .

У поході основне навантаження лягає на плечі керівника . Це не означає , що він повинен бути самим витривалим , підготовленим і сміливим . Однак навіть якщо в поході сили учасників приблизно рівні , все ж вся тяжкість моральних і психологічних проблем лягає саме на плечі « командора ». Причини травматизму пов'язані з порушенням керівником основних принципів: неправильному плануванні походу ( місцевості , складу учасників , екіпірування) , поганого медичного забезпечення і т. п. До цього можна додати нераціональне складання графіка руху , відсутність або неправильне застосування страховки , авантюризм і т. п.

У 1988 році готувався похід до Німеччини. Після того , як був прибраний «залізна завіса» , багатьом хотілося поїхати за кордон , і не важливо , на поїзді , автобусі або велосипеді. В одному з навчальних закладів людина, що займається велотуризмом , вирішив організувати похід до Німеччини. Після того , як був кинутий клич « чи є бажаючі відправитися за кордон на велосипедах » , набралося 8 чоловік, причому четверо востаннє сідали на велосипед в ранньому дитинстві. Після усунення всіх формальностей відважна команда вирушила в дорогу. Оскільки маршрут починався з гірської частини Німеччини ( Саксонії ) , а туристського досвіду в учасників не було , то вже в перший день трапилося 3 досить неприємних падіння. Після того як на 2 -й день одна з учасниць отримала важку травму голови , похід для половини групи закінчився , і вони відправилися на поїзді в кінцевий пункт призначення.

При аналізі цього прикладу в очі кидаються як мінімум два факти - відсутність предпоходной « скатки » , яка змогла б виявити погану підготовленість учасників , і неправильний вибір місцевості для початку походу ( гірський район). Звідси робимо висновок: авантюризм - річ благородна , але в умовах поганої підготовки до походу може закінчитися сумно . Як говорили класики марксизму : «революція (а в нашому випадку - похід ) для того , щоб вона була успішною , має бути підготовлена ​​».

Травма в велопоході
Керівник походу , як « добрий тато » , протягом всієї подорожі повинен питати у членів групи за як вони себе почувають , перевіряти чи правильно вони розподілили вантаж між собою , враховуючи можливості кожного , перевіряти технічний стан взуття , одягу та велосипеда. Це багато в чому запорука відсутності травм в дорозі.

Безпека туристів в велосипедних походах забезпечується здебільшого дисциплінованістю учасників , взаємоузгодження їх дій. Тобто група повинна дотримуватися порядку при пересуванні по маршруту ( наявність лідера і замикаючого ) , чіткого режиму дня . Учасники повинні знати маршрут і графік руху. Це надає туристам впевненість у собі , справляє позитивний вплив на загальний настрій у групі . Але як створити таку атмосферу , щоб похід став захоплюючою подорожжю , а не гонкою на виживання ? У цьому і мистецтво керівника .

Втома .

Загальновідомо , що фізична втома погіршує координацію дівженій і знижує увагу . Фізичний стан впливає на психологічну атмосферу в групі. Змучений походом турист не проявляє взаємодопомоги , ініціативи , її поведінка стає неадекватною . Керівник повинен попереджати перевтома в поході , починаючи зі стадії предпоходной підготовки. Оскільки темп вибирається по найменш підготовленого учаснику , то вже в тренувальних виїздах відпрацьовується злагодженість дій команди.

У будь-якої людини є свої слабкі місця. Вони або запрограмовані генетично ( спадковими захворюваннями , темпераментом і т. д.) , або виникають в результаті особливих навантажень , характерних для певного виду спорту. Так , наприклад , існують навіть спеціальні терміни, що характеризують ту чи іншу травму - « тенісний лікоть» , « коліно бігуна » , « спина метальника ». Зазвичай біль проходить після припинення навантаження , але поновлюється щоразу під її впливом . Як наслідок цього - виникають хронічні захворювання.

Одна з частих причин травм у походах - хронічні захворювання сухожиль і м'язів. Але оскільки «там , де тонко - там і рветься» , то перевантаження є своєрідним лакмусовим папірцем : чим більше навантаження , тим інтенсивніше ставати біль. Як же цього уникнути?

М'язи не можна надто навантажувати доти , поки вони протягом декількох хвилин не попрацювали в ослабленому режимі - це додає м'язам силу , гнучкість і стійкість до пошкодження . Для профілактики травм перед початком руху проводиться розминка протягом хоча б 10 хвилин , а потім хвилин 10 велосипедисти « вкочується », тобто рухаються на невеликій швидкості , з високою частотою педалювання при зниженій передачі .

Досить часто учасник , що відчуває виражене нездужання або стомлення , через острах обтяжувати інших або через самолюбства намагається приховати проблеми з самопочуттям. Перша ознака втоми - це відставання туриста від групи і « нерівна їзда » (замість того , щоб їхати прямо , людина починає бовтатися вправо- вліво). У спробі не відставати від інших він втомлюється ще сильніше. Якщо ж турист втрачає координацію і падає при їзді в групі , то наслідки можуть бути серйозними.

Єдиним засобом боротьби з перевтомою є відпочинок . Для відновлення м'язів після втоми необхідно не менше 2 -х діб.

Таким чином , невідповідність рівня фізичної , технічної чи психоемоційної підготовки туриста поставленим завданням часто є причиною виникнення травм.

Деякий авантюризм і завищення планів «робочого дня» також може послужити причиною травм , оскільки можливе надмірне перевтома учасників. Як виглядає перевтома ?

У 1999 році петербурзька група долала у Східній Туреччині по в'ючних стежці перевал протяжністю 3 кілометри. У команді було 4 людини , троє досвідчених бійців , « бувалих » , і один хлопець , ніколи не їздив у складні велопоходи . На третю добу новичек не дійшов кілометр до табору і впав. Прибіг на допомогу колеги констатували перевтома : обличчя хлопчини було біліше папери , руки тряслися , він не міг самостійно піднятися . Провели екстрену терапію: дали смоктати шматок цукру , налили 30 крапель корвалолу . Це дозволило привести хлопця до тями , довести до намету , де він звалився пластом і лежав до ранку.

Якщо в групі до кінця дня є учасники , які не можуть їхати прямолінійно , якщо за вечерею люди відмовляються від пиши , значить, ви допустили перевтома учасників і треба вживати заходів : робити більше зупинок , поліпшити харчування в поході або зняти частину вантажу з більш слабких і довантажити сильніших .

Неповноцінне оснащення велотуриста .

З життєвого досвіду ви , мабуть, знаєте , що низька якість велосипеда або спорядження є частою причиною травм. Так , наприклад , надірваний трос гальма , стерті колодки , погано відрегульований і потрапляє в спиці перемикач можуть викликати аварію і привести до травм.

Причиною травм може бути невідповідність одягу і взуття туриста метеорологічним умовам. Наприклад , тісний, розношена взуття викликає потертості , а взимку навіть виникає ризик відмороження.

Неправильна поведінка в поході.

До цієї причини можна віднести поспішність у діях , недостатню уважність , недисциплінованість туриста (наприклад , при їзді в групі « на колесі »). Особливу увагу слід приділяти азартним, легко збудливим людям . Своїм невгамовним темпераментом , « рваним » ритмом їзди вони можуть вимотати всю групу.

Несприятливі метеорологічні умови.

Багатьом знайоме відчуття їзди під проливним дощем , при температурі повітря близько нуля . А якщо додати зустрічний вітер , сніг , туман ... На тлі примх погоди туристи зазвичай мобілізуються і намагаються дістатися до сухого місця з максимально можливою швидкістю . Ось тут-то і чекають різні сюрпризи - ожеледь на дорозі , несподіваний поворот , сліпучі зустрічні фари водія ...

Спека , спрага.

Спека і відсутність води переносяться ще гірше. Що виникає стомлення і перегрів можуть зіграти злий жарт : людина втрачає пильність , стає неуважною , втрачається координація . Все це також призводить до травм. Збільшення ймовірності травми може послужити недостатня акліматизація велотуристів в гірських умовах.
Категория: Здоровье | Добавил: 329 (23.03.2014)
Просмотров: 649 | Комментарии: 1 | Теги: велопохід, безпека | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Сделать бесплатный сайт с uCoz