Так, цілком можливо , що реклама лікарських засобів у засобах масової інформації може бути повністю заборонена . Відповідні зміни до федеральні закони «Про рекламу» та «Про звернення лікарських засобів » підготовлені в Державній Думі.
При прийнятті цього законопроекту реклама всіх лікарських препаратів , медичних виробів і методів лікування допускатиметься лише в місцях проведення медичних або фармацевтичних виставок , конференцій , семінарів , а також у спеціалізованих друкованих виданнях , призначених для медичних і фармацевтичних працівників .
В даний час подібна заборона діє відносно реклами в засобах масової інформації лікарських препаратів , що відпускаються за рецептом лікаря. Як тільки Держдума прийме пропонований закон - обмеження будуть поширяться і на безрецептурні препарати.
Логіка авторів законопроекту зрозуміла. Більшість росіян лікується по старинці . Вони рідко звертаються за кваліфікованою допомогою до лікарів , вважаючи за краще самостійно вибирати і приймати лікарські препарати - що несе в собі загрозу життю та здоров'ю людей. При відсутності реклами в ЗМІ люди просто « змушені » будуть частіше звертатися за консультацією до лікарів , не вдаючись до самолікування .
«На жаль , наші громадяни довіряють барвистою рекламі набагато більше , ніж порад лікарів » , - вважає автор законопроекту , депутат Антон Беляков . За його словами , будь-який виробник прагне представити товар в кращому світлі , викликати у споживача бажання його придбати і заробити на цьому гроші.
Проведені опитування показали , що тільки 13-20 % росіян відвідують лікаря у разі хвороби , близько 58 % вважають за краще самолікування . Депутат особливо наголосив , що понад 60 тисяч росіян щороку помирає від самолікування препаратами , рекламу яких нав'язують споживачеві ЗМІ.
Втім , як вважають деякі експерти , повна заборона реклами лікарських засобів призведе лише до збільшення черг в лікарнях , а також до поступового перетікання реклами лікарських засобів в поліклініки.
|