Вважається, що для переконання людини потрібно дивитися йому прямо в очі. Однак нове міжнародне дослідження показує зворотне.
Згідно з дослідженням учених Університету Британської Колумбії ( Канада ) , Університету Фрайбурга ( Німеччина ) і Гарвардської школи Кеннеді ( США ) , зоровий контакт дає менше шансів , що ви переконаєте скептика у своїй правоті , пише науково -популярний журнал PopSci . В одному з експериментів психологи відстежували рухи очей піддослідних , коли ті дивилися кілька відео з людьми , вступати в суперечки з різних питань. Після перегляду кожного ролика учасників просили оцінити вагомість аргументів мовця. Як з'ясувалося , ті , хто більшу частину часу дивився в очі співрозмовника , спочатку був згоден з приводяться їм доводами .
У наступному експерименті брали участь інші добровольці. Їм пропонувалося подивитися ті ж самі відеоролики , але в яких обговорювалася спочатку неприйнятна для них позиція , як це було встановлено попередньо . У результаті найчастіше вдавалося переконати тих , кого просили дивитися не в очі , а на рот мовця.
Це означає , що в ситуації сварки або протистояння , коли кожна сторона розглядає іншу сторону в якості супротивника , зоровий контакт може сприйматися , як бажання залякати опонента або зайняти домінуюче положення в суперечці , а не як ознака згоди або довіри в бесіді друзів. При цьому дослідники зазначають , що в різних культурах прямий погляд в очі може сприйматися по -різному. Тому це правило може бути не застосовне в світовому масштабі.
У майбутньому дослідники планують вивчити фізіологічну сторону процесу , зокрема з'ясувати , чи існує зв'язок із зоровим контактом і почастішанням серцебиття або вироблення організмом гормонів стресу.
|