Добре, коли поруч є досвідчений друг або родич, який відповість на всі виникаючі питання. А якщо його немає? У цьому випадку навіть вибір автомобіля перетворюється на головний біль. Якою ж має бути машина для новачка?
НАДІЙНІСТЬ І ЩЕ РАЗ НАДІЙНІСТЬ
У перші місяці водіння вся увага водія - новачка сконцентровано на дорозі і на управлінні автомобілем. Перемикання передач , дистанція і інтервал - все це зводить з розуму. А якщо врахувати , що ще потрібно стежити за знаками і світлофорами , то ні на що інше уваги просто не вистачає . Тому дивні звуки від підвіски або двигуна авто новачок просто не почує або не звернули на нього увагу. До чого це може призвести , розповідають професіонали.
- Є у мене постійний клієнт , їздить на старенькій Toyota Corola , - каже автомастер з 20 -річним стажем Андрій Новиченко . - Зараз він вже їздить нормально , але в перші місяці « чудив » щосили . Якось він приїхав до мене зі скаргами , що машина дивно їде . Виявилося , що у нього злетіли дроти до свічок запалювання , і машина їздила на двох циліндрах замість чотирьох . Те , що автомобіль трясло і пересмикувало , він не помічав. Ну а стуки і хрусти в ходовій просто ігнорував , вважаючи , що це відбувається через якість наших доріг. Тому найважливіше для першої машини - надійність. Я б для новачків радив беушні імпортні авто 3-5 -річного віку. За цей час колишні господарі не встигають його « вбити » , якщо тільки ця машина не працювала в таксі , а витрати на заміну гумок і витратних невеликі.
Розпитати про ВАРТОСТІ ЗАПЧАСТИН
Напевно , немає таких водіїв , які б жодного разу в житті не потрапили нехай навіть у маленьке ДТП. А новачок , зі стовідсотковою ймовірністю , десь щось та зіпсує . Розбитий бампер , подряпане крило або тріснута фара - все це може стати головним болем для водія , якщо ремонт обходиться в кругленьку суму. Тому перед покупкою дізнайтеся, скільки коштуватиме хоча б заміна бампера.
- Ще один мій клієнт якось « наздогнав » Honda Accord, а страховка у нього закінчилася за кілька днів до цього , - продовжує автомастер . - Загалом, довелося йому самостійно розплачуватися за бампер . На офіційній СТО у нього запросили за нефарбований шматок пластику 9 тисяч гривень ! У той же час на недорогі німецькі марки автомобілів навіть на офіційних станціях бампер обходиться в 200 доларів. Або , наприклад, багато Mitsubishi Lancer попереднього покоління їздять без задніх протитуманних фар. Справа в тому , що на офіційному сервісі ціни на них такі , що у водіїв просто не вистачає грошей на покупку і установку. А ось фарбування автомобіля обходиться приблизно в однакову суму - що для « Запорожця» , що для « Мерседеса ».
Як каже фахівець , найдешевшим вважається обслуговування та ремонт німецьких автомобілів. « Французи » теж не так вже страшні , як про них розповідають . Трохи дорожче обходяться корейські автомобілі , а ось « японці » , особливо деякі їх марки , здатні розорити своїх власників , якщо лагодити їх самостійно.
КОЛИ РОЗМІР МАЄ ЗНАЧЕННЯ
У нашій країні з усіх типів кузовів серед автолюбителів більшою популярністю користуються седани . Дійсно , у них і місця в багажнику більше, і аеродинамічні характеристики трохи краще. Але для новачків задній багажник може стати проблемою , особливо при маневруванні заднім ходом.
- Я б радив на перший автомобіль ставити парктронік , - продовжує Андрій Новиченко . - Зараз їх вартість з установкою впала нижче 300 доларів. Без нього починаючому водієві паркуватися буває складно.
Для першого автомобіля розмір має значення . Габарити компактного автомобіля легше відчувати , для нього простіше знайти паркувальне місце , на ньому простіше маневрувати на вузьких вулицях і у дворах. Але це не означає , що машина тим краще , чим вона менша . Легкі маленькі машинки сильніше страждають в ДТП , а це небезпечно. Оптимальний розмір - у компактів В і С класів: Hyundai Getz , Skoda Fabia , Renault Logan, Volkswagen Golf, Ford Focus та багато інших. Бувший b - клас зараз можна знайти за 6-7 тисяч доларів.
Деякі водії вважають за краще вчитися на невеликому кросовері , високий кліренс дозволить залишити бампера і пороги цілими при необережних парковках біля бордюрів. Ще живі Honda CR-V або Toyota RAV4 можна купити за ціною від 15 тисяч доларів.
Приділено увагу БЕЗПЕКИ
Серед водіїв побутує жарт , що там , де у іномарки напис AIRBAG , у вітчизняних автомобілів знаходяться іконки . Дійсно , безпека для новачка - це ще один параметр , від якого не можна відмовлятися. Адже залізо завжди можна полагодити або викинути , а життя у нас одна.
Любителі вазовской «класики» сподіваються на те , що це простий автомобіль , якраз відповідний на роль першого в житті водія. Така думка не витримує жодної критики. Адже « п'ятірки» і « сімки» позбавлені більшої частини вже звичних сьогодні засобів пасивної та активної безпеки. У них немає навіть антіпробуксовочной системи АБС , подушок безпеки і кондиціонера.
ВАЖЛИВО !
Без страховки нікуди
Чи варто оформляти зараз поліс КАСКО - кожен повинен вирішити для себе сам. Адже затримки виплат страховими компаніями - реальна загроза того , що ваша машина буде стояти на стоянці в очікуванні грошей на ремонт. Але без поліса ОСАЦВ виїжджати на дорогу заборонено . Мало того що будь-який інспектор ДАІ має право вас оштрафувати на кількасот гривень - іноді сам поліс коштує дешевше , так і при ДТП з вашої вини вам доведеться оплачувати ремонт постраждалого автомобіля зі своєї кишені.
НА ЗАМІТКУ
Що має бути в машині
Мінімум оснащення - це:
* АБС * Підсилювач керма * Подушки безпеки ( хоча б одна водійська ) * Кондиціонер * Обігрів заднього скла
В ідеалі мають бути електронні системи курсової стійкості ( ESP і т. п. ) , парктронік , омивачі фар , протитуманні фари , автосвет і датчик дощу . Тим , хто скаже , мовляв , буржуйство все це , можна навести такий аргумент: раніше і щільність міського потоку , і швидкості , і відволікаючі фактори були інші . А досягнення цивілізації тим і гарні , що дозволяють спрощувати нам життя.
Питання руба
«Автомат » або « механіка » ?
Необхідність смикати за ручку коробки передач і кількість педалей часто стає наріжним каменем. АКПП - це простота в управлінні і комфорт. З одного боку , це дозволяє менше стомлюватися і більше концентруватися на дорожній ситуації . Та й навіщо мені навички їзди на МКПП , якщо права у мене вже в кишені , а їздити я збираюся тільки на машинах з автоматичними коробками ? ! З іншого - важко в навчанні , легко в поході. Якщо освоїти МКПП , то , по-перше , краще розумієш машину , по-друге , відчувати себе як водій будеш ще більш впевнено. Так що якщо машину сприймаєте як засіб пересування з пункту А в пункт В і далі їздити на "ручці" не збираєтеся , то можна вибрати і «автомат». Якщо хочеться вникнути в процес глибше , вас тягнуть активне водіння або позашляхові пригоди - вкочує на "механіці" .
|