Пятница, 19.04.2024, 15:17
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Каталог статей | Регистрация | Вход
Меню сайта
Форма входа
Категории раздела
Другое [84]
Інше
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Ответы на вопросы / Відповіді на запитання
Главная » Статьи » Другое » Другое

Переключение передач на велосипеде

Будь велосипедист повинен знати як правильно перемикати швидкості на велосипеді. Коли дітям купують велосипед , то вони завжди цікавляться , а скільки ж у нього швидкостей. І чим більше число швидкостей , тим краще. Але досвідчені велосипедисти знають , що швидкість - то у велосипеда залежить від вершника, вірніше , від роботи його м'язів. А мистецтво грамотно перемикати передачі - це якість хитрих професіоналів , яке дозволяє вичавити з машини в умовах пересіченій місцевості максимально можливі ресурси.

Раніше було просто: у дорожнього велосипеда була одна швидкість. Тому на рівнині все залежало від навичок самого велосипедиста , а для їзди в гірській місцевості доводилося пристосовуватися до умов рельєфу: під час їзди з пагорба велосипедист максимально розганяє машину для того , щоб в'їхати на наступну гору за інерцією. Якщо ж підйом затяжний , то велосипедист їде в гору до того моменту , поки може обертати педалі. Потім злазить з велосипеда і гордо йде поруч до вершини , щоб знову продовжити подорож вниз.

У сучасних велосипедів існує два блоки шестерень - передній ( провідні зірки ) і задній ( ведені зірки). Вкрай важливо навчитися залежно від характеру їзди вибирати вірну передачу. Для початку слід засвоїти кілька простих правил перемикання передач:

Не потрібно перемикати передачі на нерухомому велосипеді. Це може привести до поломки перемикачів.
Перемикати передачі слід ще до того , як у вас впала швидкість перед важкопрохідним ділянкою ( наприклад , піском або пухким снігом ) або на підйомі.
Перемикаючи передачі , не потрібно сильно педалювати . Перемикатися найбільш просто , якщо на ланцюг не надходить навантаження і є запас по швидкості.
При перемиканні потрібно стежити не утворився чи сильний перекіс ланцюга. Тобто , не слід використовувати велику передню зірочку і велику задню. Реально слід використовувати передачі: з маленькою зіркою спереду до 4-5 зірки ззаду , з другої передній - з 3-ї (2-ий ) по другому ( 7-у ) , і з великою спереду - з 5 -у за останню 8 - ( 9 ) -у.
Тепер поговоримо про вибір зірок. Не можна зараннее точно зіставити ту чи іншу передачу конкретним дорожнім умовам. Звичайно існує багато формул , графіків і таблиць , але більша частина з них підрахована для шосейних велосипедів , гарної погоди і гладкого асфальту. Варто умовам змінитися , і всі розрахунки нанівець. Вибір передач залежить від дороги або її відсутності , ухилу траси , температури , стану грунту , тиску в шинах , вітру , від фізичного стану велосипедиста , рівня адреналіну і цукру в крові. Є й інші критерії , на які можуть орієнтуватися велосипедисти. Один з них - частота педалювання. Відомо , що оптимальна частота педалювання при русі по горизонтальній поверхні - наприклад , у шосейників - складає в середньому 95 - 115 об / хв, а у крос- кантрійщиков ця величина вже буде 70 - 90 об / хв . Але для любителів і велотуристів це всього лише орієнтир , а не правило. Не потрібно намагатися стартувати відразу з високих передач , спочатку на низьких передачах розігріваємо м'язи , розкручуючись до оптимальних передач. При виборі передачі, як в будь-якій справі , велосипедисту потрібно дотримуватися «золотої середини» , а не впадати в крайності. Повільний темп їзди при великих передачах вельми шкідливо позначається на стані колінних суглобів. Якщо крутити педалі дуже часто , то знизиться ефективність їзди і швидше настане втома . У важких дорожніх умовах (їзда по бруду , піску, траві або снігу) передачі знижені через те , що потрібно запас крутного моменту. Технічні можливості перемикачів не завжди дозволяють різко перекидати ланцюг з малих зірок на великі . Для гірських походів з рюкзаками зазвичай достатньо набору передніх зірок , наприклад , в 48 , 38 і 28 зубів.

При їзді Протві вітру або в гору потрібно перемикатися на « знижені передачі » близькі до 1:1). При цьому наборі передач збільшується частота педалювання , але падає швидкість. При їзді по рівнині для підтримки швидкості співвідношення передач може бути 4:1. У гонці за мотоциклом може бути досягнута швидкість більше 100 км / год. У таких рекордних заїздах велосипедистами використовується передача з співвідношенням 8:1 і більше. Проте зазвичай м'язової сили ніг не вистачає , щоб з місця розкрутити подібні шестерні. Навіть спортсмени не використовують передачі більш 5:1 , а воліють нарощувати частоту педалювання.

У 1985 році в США Джоном Говардом був встановив рекорд швидкості 245,077 км / год. Він же вперше на велосипеді подолав за одну годину 241 кілометр. Вже через десять років його світовий рекорд швидкості на велосипеді побив Ромпельберг Фред з Нідерландів , показавши результат 269 км / год.

Багато починаючі велосипедисти уникають часто перемикати швидкості і навіть при їзді проти вітру залишають ланцюг на великій провідною і маленькою веденої шестірнях . Їх їзда більше нагадує маневри парусника проти вітру. Як результат - після такої їзди закономірно можуть виникати болі в колінах. Тим часом грамотний велосипедист при їзді проти вітру , знизивши передавальне число до 2-3:1 зможе з меншими зусиллями підтримувати велику швидкість. На малих передачах необхідно педалювати з частотою 80-90 об. / Хв .

Таким чином , можна дати деякі рекомендації :

На початку сезону рекомендується проїхати не менше 200-300 км на знижених передачах і з високою частотою педалювання.
Ранкове « вкочування » краще починати з понижених передач протягом 15-20 хвилин.
Тривалій їзді на велосипеді сприяє рівномірна частота обертання педалей у зручному для велосипедиста темпі. Грамотно підбираючи передачі , цього можна досягти навіть на горбистій трасі.
Категория: Другое | Добавил: 329 (23.03.2014)
Просмотров: 803 | Теги: передача, Велосипед | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Сделать бесплатный сайт с uCoz