Професія «маркетолог» або «менеджер з маркетингу» полягає в управлінні сприйманої цінністю товару для зростання продажів і прибутку. Для того, щоб працювати ефективно менеджер з маркетингу повинен володіти певними навичками і розвивати компетенції в конкретних областях.
marketing-skills
Виділяють 9 ключових компетенцій, якими повинен володіти менеджер з маркетингу. Дані компетенції та особисті якості можуть бути не повністю виражені, але повинні вдосконалюватися в міру отримання досвіду і професійного зростання.
Аналітичні здібності
Маркетолог повинен вміти:
Аналізувати динаміку продажів і управляти прогнозом продажів
Управляти рекламним бюджетом і розраховувати ефективність вкладень
Порівнювати декілька варіантів рішень і вибирати найкращий варіант
Встановлювати пріоритети для проектів
Завжди шукати причинно-наслідковий зв'язок у поведінці клієнтів
Професійна компетентність
Маркетолог повинен знати і вдосконалювати свої знання в:
сучасні методики маркетингу
сучасні моделі розвитку та управління брендом компанії
сучасні техніки і методи продажів
основи економіки і фінансів (для управління ціною і бюджетом)
основи соціології і психології (для розуміння споживача)
сучасні напрямки дизайну (для розуміння естетики)
Ініціативність
Читайте також: стратегии маркетинга.
Маркетолог повинен сам формувати і ставити собі завдання, не чекати чужих вказівок, бачити можливості поліпшення бізнесу та втілювати їх у життя.
Відповідальність
Маркетолог управляє рекламним бюджетом і рентабельністю продукту, тому повинен бути готовий брати на себе зобов'язання, приймати рішення і відкрито висловлювати свою думку.
Результативність
Маркетолог повинен бути наполегливим у своїх діях і амбітний в поставлених цілях, виконувати поставлені завдання в строк.
Креативність
Маркетолог повинен бути здатний створювати нові ідеї і пропонувати кілька альтернатив для вирішення однієї задачі.
Якість комунікації
Комунікація — це одна з ключових компетенцій менеджера з маркетингу. Маркетолог досконало повинен володіти наступними навичками в області комунікацій:
Грамотна письмова комунікація — здатність правильно викладати свої думки в діловому листуванні.Писати без граматичних і орфографічних помилок. Складати правильні рекламні тексти.
Грамотна усна комунікація — здатність правильно викладати свої думки під час розмови. Правильно і логічно вибудовувати свою промову.
Ефективна міжособистісна комунікація — здатність ефективно взаємодіяти з іншими членами команди для досягнення мети, вміння знаходити спільну мову з різними співрозмовниками.
Навички публічних виступів — здатність встановлювати і утримувати контакт з аудиторією під час проведення презентацій.
Гнучкість в роботі
Менеджер з маркетингу повинен використовувати в своїй роботі різні підходи, бути відкритий новим технологіям і новим поглядам на рішення звичних проблем. Повинен бути здатний відмовитися від вибраного курсу і переключаться на інші методи роботи, якщо існуючі рішення призводять до невдач.
Саморозвиток і ерудованість
Менеджер з маркетингу повинен постійно підвищувати свою компетентність в професійній сфері і розширювати кругозір, використовую нові знання для підвищення ефективності поточної роботи.
|