Пятница, 29.03.2024, 15:56
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Блог | Регистрация | Вход
Меню сайта
Форма входа
Календарь
«  Декабрь 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архив записей
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Ответы на вопросы / Відповіді на запитання
Главная » 2016 » Декабрь » 28 » Як контролювати співробітників
01:27
Як контролювати співробітників

Як контролювати співробітників

Практично всі керівники хочуть знати, що роблять співробітники в робочий час. Адже безконтрольність і вільний доступ до ресурсів можуть спровокувати різні види зловживань з боку персоналу. Головне в цій справі - дотримати баланс між повагою і довірою з одного боку і чітким контролем з іншого.

За статистикою, 70% всіх збитків підприємств, пов'язаних з різним крадіжкою, відбувається з вини співробітників або за їх участю. При цьому переважна кількість порушень скоюють люди, які відпрацювали в компанії більше одного року, і раніше не помічені в подібних порушеннях. Адже працюючи тривалий час на підприємстві, працівник знайомиться з системою обліку, контролю і безпеки, прийнятої в ній, і надалі може використовувати ці знання в своїх цілях.

Звичайно, злодійство - це крайній варіант. Є ряд більш "дрібних", але не менш неприємних для організації, моментів.

Для повноцінного контролю вам допоможе программа наблюдения за сотрудниками.

Найбільш типові види зловживань з боку персоналу:

- "розбазарювання" робочого часу;

- експлуатація казенного обладнання в особистих цілях;

- порушення норм корпоративної культури;

- крадіжки готівки з каси, чеків, використання готівки не за призначенням, фальсифікація касових грошей і сум на банківських рахунках, підробка чеків;

- крадіжка обладнання та інвентарю;

- змову з клієнтами, постачальниками, покупцями (завищення цін, штучне їх здуття, використання підставних постачальників);

- "відкати" (надання замовлень за винагороду);

- фальсифікація записів і звітності для покриття нестач, фальсифікація звітів по відрядженнях;

- несанкціонований продаж майна фірми;

- оплата праці неіснуючим особам і інші махінації з виплати зарплати.

На думку фахівців з управління персоналом, тільки 30% співробітників при будь-яких обставин не зрадять фірму. 50% готові порушити закон, якщо вони будуть впевнені у своїй безкарності або знають, що їх чекає м'яке покарання, і решта 20% готові порушити закон за будь-яких обставин.

Зрозуміло, що, враховуючи все вищесказане, керівництво багатьох компаній починає суворо контролювати свій персонал. У 2003 р. експерти American Management Association і The ePolicy Institute провели огляд систем спостереження за співробітниками. З 1627 опитаних керівників 82% зізналися, що використовують ті чи інші форми електронного контролю або фізичної спостереження: 63% компаній відстежують звернення до інтернет-ресурсів, а близько 47% компаній переглядають електронну пошту своїх співробітників. Подібних даних по Росії, на жаль, немає. Але, на думку фахівців, у нас приблизно таке ж положення справ.

Основними методами, використовуваними на російських підприємствах для контролю над співробітниками, є наступні:

Метод 1. Підбір (відсів) кадрів

Першим кроком на шляху контролю є процедура підбору і перевірки кандидатів. Однак, проблема полягає в тому, що фахівці з управління персоналом навіть при використанні найсучасніших методів психології не в змозі однозначно відповісти на питання, чи буде той чи інший співробітник надалі використовувати своє становище у корисливих цілях. Виявити таких людей буває дуже складно, так як при прийомі на роботу стандартні перевірки зазвичай не дають результатів. Та й на колишньому місці роботи воліють розлучатися, не афішуючи виявлених фактів, боячись зашкодити репутації компанії, або не бажаючи вплутуватися в довгі судові розгляди.

Метод 2. Відеоспостереження

Системи відеоспостереження на підприємствах бувають двох типів: відкриті і приховані.

У першому випадку працівники знають, що за їх діями спостерігають, намагаються максимально повно виконувати покладені на них функції і уникати зловживань. Однак, тут важливу роль відіграє психологічний фактор: співробітники можуть скуто себе почувати, відчувати дискомфорт і т. п. В результаті роботодавець може втратити ефективної роботи конкретного працівника чи підрозділу в цілому.

При прихованій системі персонал не підозрює про наявність відеоспостереження і веде себе вільно. У той же час керівник володіє інформацією не тільки про діяльність кожного працівника, але і про його манері поведінки, психології мислення та інших особистісних характеристик, на підставі чого може зробити певні висновки. Але в цьому випадку начальство сильно ризикує: якщо співробітники якимось чином дізнаються про те, що за ними таємно спостерігають, вони можуть розцінити це як образу. В результаті - втрата лояльності навіть найвірніших працівників.

Метод 3. Автоматизований облік робочого часу

Існуючі сьогодні на ринку електронні системи обліку та реєстрації робочого часу без праці дозволяють обчислити, наприклад, скільки часу 8 годин робочого дня конкретний працівник витратив на обід, перебування поза межами робочого місця, курилці, коли покинув робоче місце.

Системи контролю доступу (СКД) крім виконання функції обмеження доступу дозволяють вирішити питання безпеки та дисципліни, призначити кожному співробітникові індивідуальний часовий графік роботи, зберегти і потім переглянути інформацію про події за день, автоматизувати кадровий та бухгалтерський облік, створити автоматизоване робоче місце охоронця і т. д.

Метод 4. Прослуховування і запис телефонних розмов

Сучасні системи дозволяють підсумувати час розмов співробітників протягом робочого дня, контролювати час неслужбових міжнародних та міжміських переговорів. Наприклад, цифрові багатоканальні системи призначені для запису, реєстрації, архівування та документування телефонних переговорів і аудіосигналів.

Використання систем допомагає уникнути:

- Прояви некомпетентності і грубощів у спілкуванні з клієнтами

- Витоку конфіденційної інформації про підприємстві

- Недобросовісності менеджерів, агентів та інших працівників при обговоренні з клієнтами фінансових питань та ведення ділових переговорів

Про прослуховування розмов, як про відеоспостереження, співробітників краще попереджати спочатку. До того ж сам факт можливого контролю з боку керівництва буде стимулювати кожного працівника ретельніше ставитися до своїх службових обов'язків, коректно спілкуватися з клієнтами. Використання службового телефону в особистих цілях практично виключиться, скоротяться витрати на оплату переговорів, особливо міжміських, телефонні лінії розвантажаться від неслужбових розмов.

Метод 5. Перегляд електронної пошти

Найскладніше питання - законність моніторингу електронної кореспонденції персоналу. Тут треба чітко розділяти особисті поштові скриньки і корпоративну пошту. Перегляд особистих поштових скриньок однозначно незаконний. Олексій Паршиков, адвокат колегії адвокатів "Князєв і партнери", фахівець у питаннях трудового права, каже, що за несанкціонований перегляд особистої електронної пошти у Росії передбачена кримінальна відповідальність (ст. 137, 138 КК). Тому в багатьох організаціях вводять заборону на користування особистою поштою на робочому місці. І з допомогою обмеження доступу роблять це технічно неможливим.

Інша справа - корпоративна пошта. Якщо не слідувати моральним і етичним принципам, а сухої букви закону, то перегляд листів співробітників не є порушенням їх прав. "За формальними ознаками перегляд службової електронної пошти підпадає під дію статті 138 Кримінального кодексу, - пояснює Андрій Паршиков. - Але службова пошта - це один з "інструментів" (поряд з комп'ютером, факсом, ксероксом тощо), які надаються працівникові для виконання ним своїх посадових обов'язків". Тому, на думку Олексія Паршикова, перегляд службової кореспонденції не є утиском прав громадянина і не може спричинити за собою будь-якої відповідальності з боку керівника. Однак працівник повинен бути повідомлений про можливе моніторингу. Краще всього, якщо моніторинг службової кореспонденції виділяється окремим пунктом в трудовому договорі, який підписує кожен співробітник.

Метод 6. Контроль роботи комп'ютера

Існує ряд спеціальних програм, призначених для збору, зберігання і аналізу статистики роботи комп'ютера. Вони здійснюють вичерпний контроль над усіма діями всіх користувачів комп'ютера. Наприклад, контроль за роботою з інтернет з серверами або сайтами. Природно, такі програми використовуються на більшості російських підприємств. Що цілком виправдано і жодним чином не порушує права працівників.

Метод 7. Стеження за мобільними телефонами

Це досить екзотичний метод, так і законність його використання - під великим питанням. Тим не менш, така стеження дає керівництву багато переваг, починаючи від знання того, застряг працівник в барі, а не в автомобільній пробці, і закінчуючи можливістю швидко відшукати конкретного співробітника і при необхідності перемістити його в інше місце. Крім того, спостереження дозволяє перевіряти, чи дійсно працівники переміщуються по службових справах за найкоротшим маршрутом і наскільки обґрунтовані транспортні витрати, заявлені ними. Особливо актуальна дана технологія для транспортних фірм і служб доставки.

Однак, при контролюванні співробітників керівництво повинно виконувати ряд правил:

- Повідомляти співробітників, що їх будуть контролювати.

- Пояснювати необхідність такого контролю.

- Встановлювати чіткі правила того, що буде контролюватися, і визначати види нагляду.

-Обмежувати доступ до певних ресурсів для всіх співробітників незалежно від займаної посади.

- Чітко визначати міри покарання за порушення встановлених правил.

Тільки при виконанні всіх перерахованих вище пунктів система контролю буде працювати ефективно.

Просмотров: 676 | Добавил: 329 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Сделать бесплатный сайт с uCoz